Vælg en anden lærd

Kategorier alfabetisk

Forældre 2 spørgsmål

#1

Er det tilladt at slå et barn, som endnu ikke er baligh, hvis denne f.eks. ikke vil bede?

Hvis der efter at have slået barnet forekommer rødme eller mere på barnets krop, vil diyah være obligatorisk, og at slå vil ikke frembringe positive resultater, men derimod vil det resultere i negative resultater, og stædighed kan forekomme, og i sidste ende medføre til at handlingerne udføres med had til handlingen.

Var svaret tilfredsstillende?

Kilde: Repræsentantens kontor i Beirut

Print spørgsmålet og svaret

#2

Mit spørgsmål lyder på, hvis man gennem sit ægteskab har haft masser problemer og uenigheder. Og kvinden så bliver gravid og under graviditeten vokser problemerne og Til sidst har man intet til overs for hinanden men manden fortæller konen at den eneste grund til han er sammen med hende er pga. Barnet. Hun må hverken have kontakt til hans familie og skal sige hun ikke har tid når de ringer. Dog har konen begået en fejl overfor ham, hun har snakket dårligt om personer der betyder allermest for ham til fremmede.

Er det tilladt for kvinden at ville skilles hvis hun ikke kan leve med at "blive straffet" hverdag og bliver såret under graviditet? Også selvom hun er gravid?

Skilsmisse er en ret i Sharia lovgivningen, hvis kvinden tror, at der ikke er mulighed for at de kan vende tilbage til hinanden. Som påmindelse: det er anbefalet, at hvis hun har mulighed for, at hun forsætter ægteskabet sammen med sin ægtefælle og gøre et forsøg på at løse deres problemer, da dette er det mest anbefalede hos Allah (swt) og Hans Sendebud (fvmh&hf), fordi det mest afskyelige hos Allah (swt) er skilsmisse

Var svaret tilfredsstillende?

Kilde: Repræsentantens kontor i Beirut

Print spørgsmålet og svaret

#1

Er det tilladt at slå et barn, som endnu ikke er baligh, hvis denne f.eks. ikke vil bede?

Hvis der efter at have slået barnet forekommer rødme eller mere på barnets krop, vil diyah være obligatorisk, og at slå vil ikke frembringe positive resultater, men derimod vil det resultere i negative resultater, og stædighed kan forekomme, og i sidste ende medføre til at handlingerne udføres med had til handlingen.

Var svaret tilfredsstillende?

Kilde: Repræsentantens kontor i Beirut

Print spørgsmålet og svaret

#2

Mit spørgsmål lyder på, hvis man gennem sit ægteskab har haft masser problemer og uenigheder. Og kvinden så bliver gravid og under graviditeten vokser problemerne og Til sidst har man intet til overs for hinanden men manden fortæller konen at den eneste grund til han er sammen med hende er pga. Barnet. Hun må hverken have kontakt til hans familie og skal sige hun ikke har tid når de ringer. Dog har konen begået en fejl overfor ham, hun har snakket dårligt om personer der betyder allermest for ham til fremmede.

Er det tilladt for kvinden at ville skilles hvis hun ikke kan leve med at "blive straffet" hverdag og bliver såret under graviditet? Også selvom hun er gravid?

Skilsmisse er en ret i Sharia lovgivningen, hvis kvinden tror, at der ikke er mulighed for at de kan vende tilbage til hinanden. Som påmindelse: det er anbefalet, at hvis hun har mulighed for, at hun forsætter ægteskabet sammen med sin ægtefælle og gøre et forsøg på at løse deres problemer, da dette er det mest anbefalede hos Allah (swt) og Hans Sendebud (fvmh&hf), fordi det mest afskyelige hos Allah (swt) er skilsmisse

Var svaret tilfredsstillende?

Kilde: Repræsentantens kontor i Beirut

Print spørgsmålet og svaret

#1

Mit spørgsmål lyder på, hvis man gennem sit ægteskab har haft masser problemer og uenigheder. Og kvinden så bliver gravid og under graviditeten vokser problemerne og Til sidst har man intet til overs for hinanden men manden fortæller konen at den eneste grund til han er sammen med hende er pga. Barnet. Hun må hverken have kontakt til hans familie og skal sige hun ikke har tid når de ringer. Dog har konen begået en fejl overfor ham, hun har snakket dårligt om personer der betyder allermest for ham til fremmede.

Er det tilladt for kvinden at ville skilles hvis hun ikke kan leve med at "blive straffet" hverdag og bliver såret under graviditet? Også selvom hun er gravid?

Skilsmisse er en ret i Sharia lovgivningen, hvis kvinden tror, at der ikke er mulighed for at de kan vende tilbage til hinanden. Som påmindelse: det er anbefalet, at hvis hun har mulighed for, at hun forsætter ægteskabet sammen med sin ægtefælle og gøre et forsøg på at løse deres problemer, da dette er det mest anbefalede hos Allah (swt) og Hans Sendebud (fvmh&hf), fordi det mest afskyelige hos Allah (swt) er skilsmisse

Var svaret tilfredsstillende?

Kilde: Repræsentantens kontor i Beirut

Print spørgsmålet og svaret

#2

Er det tilladt at slå et barn, som endnu ikke er baligh, hvis denne f.eks. ikke vil bede?

Hvis der efter at have slået barnet forekommer rødme eller mere på barnets krop, vil diyah være obligatorisk, og at slå vil ikke frembringe positive resultater, men derimod vil det resultere i negative resultater, og stædighed kan forekomme, og i sidste ende medføre til at handlingerne udføres med had til handlingen.

Var svaret tilfredsstillende?

Kilde: Repræsentantens kontor i Beirut

Print spørgsmålet og svaret



Sayed Fadhl Allah

Sayed FadlAllah født d. 16 November 1935 er i dag Libanons søtrste lærd, og ligeledes respekteret i mange andre lande i Mellemøsten. Sayied FadlAllah gik i en traditionel skole (Kuttab) for, at lære Koranen og de grundlæggende færdigheder i læsning og skrivning. Efterfølgende begyndte han, at studere de religiøse videnskaber i en meget ung alder.

Fødsel

Født d. 1/10/1935

Najaf, Irak

42spørgsmål besvaret

43Q&A kategorier

Gå til lærdens officelle hjemmeside